Polityka prywatności

serwisu https://polacydecyduja.pl

 

INFORMACJE OGÓLNE

 

  1. Polityka Prywatności danych osobowych (dalej: Polityka) dotyczy danych osobowych przetwarzanych przez Fundację Polacy decydują podczas korzystania przez użytkownika z witryny polacudecydują.pl. Polityka opisuje stosowane środki mające na celu zapewnienie zgodności z  prawem.
  2. Fundacja realizuje Politykę prywatności w zakresie ochrony danych osobowych odpowiadającą standardom określonym w obowiązujących przepisach prawa zgodnie z:
    1. Konstytucją Rzeczpospolitej Polski z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483), w szczególności art. 47 i 51,
    2. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO).
    3. Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.)
    4. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.)

oraz z innymi wiążącymi przepisami krajowymi.

 

  1. Polityka obejmuje w szczególności dane osobowe pochodzące z serwisu internetowego funkcjonującego w domenie www.polacydecyduja.pl (zwanego dalej: „Serwisem”).

 

  1. Operatorem i administratorem danych osobowych jest Fundacja Polacy Decydują z siedzibą w Lusówko, ul. Admiralska 31 62-080 Tarnowo Podgórne, wpisana W SĄDZIE REJONOWEYM POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0001200188 NIP: 7812097944, REGON: 54300363000000 (zwany dalej: „Administrator” , „Operator” lub „Fundacja”.

 

  1. Pytania dotyczące ochrony danych osobowych należy kierować na adres rodo[at]polacydecyduja.pl

 

  1. Podanie danych osobowych przez użytkownika Serwisu jest dobrowolne, jednakże, o ile dotyczy może być niezbędne do zawarcia umowy i wykonania świadczenia oraz realizacji obowiązków nałożonych na Administratora w związku z jej wykonywaniem.

 

 

ZAKRES PRZETWARZANIA

 

1. Przetwarzanie danych osobowych użytkowników Serwisu następuje w celach:  

  • wysyłania powiadomień, przesyłania informacji o działaniach, wydarzeniach, publikacjach, możliwościach zaangażowania i ofercie Fundacji - np. poprzez zapis do newslettera, biuletunu poprzez zaznaczenie opcji subskrypcji  (Art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda użytkownika. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z newslettera / biuletynu stosując się do informacji dotyczących rezygnacji z subskrypcji zawartych w otrzymywanej korespondencji)
  • obsługi komunikacji związanej z realizacją celów statutowych Fundacji, wykonania działalności gospodarczej, w tym w szczególności z obsługą zapytań, zleceń, zamówień, zgłoszeń, realizacji płatności  – np. imię i nazwisko, kontakt telefoniczny, adres mailowy, adres korespondencyjny / wysyłki, poprzez konto użytkownika lub poprzez formularz kontaktu Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b lub f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie)
  • wykonania umów zawartych z Fundacją, w tym obsługi reklamacji i ewentualnych innych roszczeń (Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub realizacji działań przed jej zawarciem oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes - dochodzenie roszczeń i obrona praw.)
  • zarządzania kontem użytkownika (Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne, aby świadczyć obsługę nadzoru informatycznego Serwisu, oraz usuwać usterki i awarie sieci informatycznej, świadczyć usługi doradcze IT w zakresie Serwisu)
  • analitycznych i/lub statystycznych np. dane związane z aktywnością użytkownika – dane behawioralne związane z aktywnością w Serwisie, sposób korzystania z Serwisu, czas trwania sesji, ilości czasu spędzonego na danej stronie, miejsce logowania, ID urządzenia, odwiedzane strony i podstrony, historii wyszukań, adresu IP, dane dotyczące przeglądarki oraz systemu operacyjnego (Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes Administratora polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług)  
  • zapewnienia poprawnego funkcjonowania Serwisu, analizy ruchu w Serwisie, np.  utrzymania sesji (Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes Administratora polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług)
  • kierowania do użytkowników Serwisu personalizowanych treści marketingowych w oparciu o pliki cookies i technologie śledzące (np. Google Ads) oraz marketing bezpośredni (dane techniczne – np. logi serwera, adres IP, dane o przeglądarce, pliki cookies) - (Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes Administratora polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług).  
  • realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (Art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

 

2. Dane osobowe i dane związane z aktywnością użytkowników Serwisu gromadzone są w  systemach Administratora w sposób aktywny i bierny:

  1. a. aktywnie - poprzez dobrowolne wprowadzenie danych identyfikujących użytkownika za pomocą formularza Serwisu, poprzez zaznaczenie opcji zgody –  zgoda użytkownika, przy czym podanie niektórych danych osobowych jest niezbędne w celu wykonania na rzecz użytkownika usług świadczonych przez Fundację. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości wykonania usługi. Podanie innych danych (np. zapis do newsletter ma charakter dobrowolny i nie jest konieczne w celu zawarcia i wykonania umowy. Serwis może np. zapisywać informację umożliwiającą powiązanie danych z formularza z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz, na skutek czego adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu URL strony zawierającej wbudowany formularz.
  2. b. biernie - poprzez automatyczne zapisywanie w urządzeniach końcowych np. plików cookie (tzw. „ciasteczka”)– interes Administratora. Dane te mają charakter anonimowy, tj. nie pozwalają na identyfikację użytkownika Serwisu.

 

3. Serwis umożliwia rejestrację użytkownika na wydarzenia online organizowane przez Fundację (np. webinary, konsultacje, debaty).  W takim przypadku Administrator:

  • przetwarza dane takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, instytucja (jeśli dotyczy),
  • wykorzystuje dane do obsługi wydarzenia, przesyłania informacji organizacyjnych oraz – za zgodą – do kontaktu po wydarzeniu,
  • zastrzega sobie prawo do rejestrowanie (nagrywane) wydarzenia po uprzednim uzyskaniu zgody użytkownika,
  • dane mogą być przekazywane dostawcom platform do wideokonferencji (np. Zoom, ClickMeeting) zgodnie z ich politykami prywatności.

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wydarzenia i jego ewaluacji, nie dłużej niż 12 miesięcy, chyba że użytkownik wyrazi zgodę na dalszy kontakt.

 

4. Serwis wykorzystuje pliki cookies.  Administrator wykorzystuje je w następujących celach:

  • zapewnienie prawidłowego działania strony,
  • dostosowanie treści do preferencji użytkownika,
  • prowadzenie anonimowych statystyk odwiedzin (np. Google Analytics),
  • zapamiętywanie preferencji użytkownika (np. wybór języka, ustawienia cookies).

Więcej na temat plików cookies znajduje się w Polityce cookies. 

 

5. Serwis może wykorzystywać funkcję Meta Pixel celem analizy aktywności użytkowników, np. rozpoznawania zdarzeń na stronie (dodanie do koszyka), optymalizacji kampanii reklamowych w systemie Meta Ads (Facebook, Instagram), precyzyjnego targetowania, możliwość realizacji remarketingu.

 

6. Dane będą przetwarzane nie dłużej niż przez okres niezbędny określony przepisami prawa (np. ustawą o rachunkowości, kodeksem cywilnym), a w szczególności:

  • do 3 lat od zakończenia sprawy – np. dane pochodzące z formularzy Serwisu
  • do czasu wycofania zgody przez użytkownika lub zakończenia emisji – np. subskrypcja newslettera, dane zbierane w celach marketingowych
  • bezterminowo – anonimowe dane statystyczne
  • do 1 roku – np. dane z logów w celach zapewnienia bezpieczeństwa

 

METODY OCHRONY

 

Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych, np.:

  • poprzez stosowanie certyfikatu SSL miejsca logowania do Serwisu i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji poprzez ich zaszyfrowanie na komputerze użytkownika
  • poprzez stosowanie szyfrującego klucza do baz danych, w których przechowywane są dane osobowe
  • poprzez okresową zmianę haseł administracyjnych / kluczy szyfrujących
  • poprzez wykonywanie backup’ów – kopi bezpieczeństwa
  • aktualizację oprogramowania wykorzystywanego przez Operatora  do przetwarzania danych osobowych
  • poprzez stosowanie wewnętrznych procedur nadających uprawnienia dostępu osobom przetwarzającym dane osobowe
  • poprzez korzystanie wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie spełniało wymogi przewidziane przepisami prawa i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. W gestii osoby odpowiedzialnej za zawarcie umowy z takim podmiotem należy dołożenie wszelkich starań, celem ustalenia, że podmiot ten spełnia powyższe warunki.

 

ODBIORCY DANYCH

 

  1. Administrator nie sprzedaje danych osobowych, ani nie udostępnia osobom trzecim bez zgody użytkownika, chyba że istnieje podstawa prawna dla ich udostępnienia.
  2. W związku z koniecznością wykonania obowiązków ciążących na Administratorze, a także jeśli to niezbędne do realizacji umowy z użytkownikiem Serwisu Administrator ma prawo przekazać dane osobowe innym podmiotom, jak np.:
  • podmiotom IT obsługującym stronę technicznie na zasadzie powierzenia (hosting, mailing)
  • podmiotom wspierającym działania Fundacji na podstawie stosownych umów (np. usługi marketingowe, obsługi informatycznej, usług księgowych, zarządzania dokumentami)
  • podmiotom świadczącym usługi analityczne (np. Google Analitics)
  • operatorom płatności online
  • podmiotom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie
  • podmiotom świadczącym usługi wideokonferencji (np. Google Meet, Zoom, ClickMeeting)
  • upoważnionym pracownikom korzystającym z danych w celu realizacji celu funkcjonowania Serwisu
  • organom publicznym, jeśli wymagają tego przepisy prawa.

 

3. W związku z korzystaniem przez Administratora z niektórych usług lub narzędzi informatycznych, których dostawcy mają siedzibę poza Unią Europejską, w tym z narzędzi z oferty Google (jak np. Google Analytics, GoogleMeet) może dojść do przekazania danych osobowych Użytkownika do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym EOG. Takie przekazanie danych następuje wyłącznie na podstawie odpowiednich zabezpieczeń prawnych gwarantowanych przez Komisję Europejską, takich jak np.: standardowe klauzule umowne (SCC) zatwierdzone przez Komisję Europejską lub wiążące reguły korporacyjne (BCR); wydanie przez Komisję Europejską decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w danym państwie trzecim)

4. W każdym przypadku Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

 

PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

 

  1. Użytkownik ma prawo żądać od Administratora:
    1. dostępu do swoich danych osobowych, uzyskania informacji o pochodzeniu tych danych, celów przetwarzania danych oraz informacji o odbiorcach danych, w tym podmiotach przetwarzających, (Podstawa prawna: art. 15 RODO)
    2. sprostowania danych osobowych - poprawienia błędnych lub nieaktualnych informacji (Podstawa prawna: art. 16 RODO)
    3. usunięcia danych – wszystkich lub części danych tzw. „prawo do bycia zapomnianym”, jeśli dane nie są już potrzebne w celach wskazanych powyżej oraz upłynął okres, przez który Administrator jest uprawniony do ich przechowywania (Podstawa prawna: art. 17 RODO)
    4. ograniczenia przetwarzania danych osobowych, gdy są niepoprawne lub gdy użytkownik zgłosi sprzeciw. Zgłoszenie takiego żądania powoduje, że do czasu jego rozpatrzenia Administrator uniemożliwi użytkownikowi korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług przetwarzających dane objętych żądaniem, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec użytkownika interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. (Podstawa prawna: art. 18 RODO, art. 21 RODO)
    5. przenoszenia danych osobowych - otrzymania ich w kopii w powszechnie używanym ustrukturyzowanym formacie oraz prawo do żądania przesłania danych innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe (Podstawa prawna: art. 20 RODO)
    6. jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, do jej cofnięcia w każdym czasie, bez wpływu na legalność przetwarzania przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody odnosi skutek od momentu wycofania zgody, nie pociąga za sobą żadnych negatywnych konsekwencji dla użytkownika.
  2. Użytkownik swoje uprawnienia opisane w ust. 1 a-f  może realizować poprzez pisemne zgłoszenie żądania wysyłając wiadomość na adres e-mail: rodo [at] polacydecyduja.pl

 

  1. Zgodnie z art. 12 ust. 3 RODO Administrator danych (lub podmiot przetwarzający i działający w imieniu Administratora) udziela odpowiedzi na żądanie użytkownika, którego dane dotyczą skierowane w sposób opisany w ust. 2, bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania, chyba że istnieją przesłanki do zastosowania innego terminu.

 

  1. W przypadku naruszenia przepisów prawa w przetwarzaniu danych osobowych użytkownik ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych. Skargę składa się Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

 

PRAWO DO ZMIAN

Administrator zastrzega sobie prawo do aktualizacji Polityki prywatności w każdym czasie. Aktualna wersja Polityki prywatności będzie zawsze dostępna na stronie polacydecyduja.pl/polityka-prywatnosci. Wszelkie istotne zmiany będą komunikowane użytkownikom poprzez wiadomości e-mail lub ogłoszone bezpośrednio w Serwisie.

 

 

Fundacja "Polacy decydują"

 

KRS 0001200188
NIP 7812097944
REGON 54300363000000

 

 kontakt () polacydecyduja.pl

 

Nasze portfolio łączy działania systemowe i oddolne – od edukacji przez technologię, aż po wspólnotowość. Bazujemy na potencjale obywateli, decentralizacji zarządzania i dumie z tożsamości. Wierzymy, że demokracja bezpośrednia to nie utopia, ale konkretna ścieżka modernizacji i suwerenności.

Social media

© 2025 Fundacja Polacy decydują. 

Wszelkie prawa zastrzeżone